Camping

"Nu är jag trött på att sova på golvet. Jag vill hem!".



Hallstahammar
Vi åkte till Skantzö bad & camping för att testa om vi kom på saker som vi glömt
att man behövde för att kunna klara av att campa. Typ...stun-gun och tårgas....
Bättre att komma på det nu än på Gotland liksom.
Hallsta har fördelen att det är en ok camping med bad så att ungarna kan bada
tills de skrumpnar och det finns lite slussar och kanaler man kan gå och kolla
på.
De har även de sedvanliga som en liten restaurang med rättigheter, en lekplats,
kanoter att hyra och en minigolfbana. Det var klart prisvärt då det kostade en
170:- och då ingick inträde (och förtur i kön) till badet för hela familjen båda
dagarna. Bara badinträdet kostade ju i princip lika mycket.
Den största fördelen för OSS var dock att det är mindre än en timme hem
ifall det skulle skita sig.
Det enda smolket i bägaren var att minilivs på campingen inte var öppen kl.07:30
då JAG försökte köpa frukost och det fanns ingen som visste när de öppnade.
Lilleman fick fullständig panik i blicken när han fattade att det fanns en liten risk
att han skulle bli tvingad att vänta på frukost tills badet öppnade vid 09:00...



Ungarna anpassade sig fort till det primitiva utelivet. De badade som galningar
och sprang runt barfota och åt med händerna. Själv trivdes jag helt ok, men att
välja att tälta när det är 32 grader varmt i skuggan har sina nackdelar.
Jag har i allafall nu klarat av årets första dopp då det var 20 grader i poolen och
jag har dessutom lyckats få en del rosa ränder på kroppen.
En vecka kvar till semestern...

Hur har ER helg varit?


/Da fish


Ps. Det första citatet är min brorsdotters när hon var på Öland en vecka och
campade när hon var 3-4 år gammal. ds

Kommentarer
Postat av: Grannfrun

Den söööög!!

2010-07-05 @ 10:26:42
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: Huskatt

Att överleva tältande med barn utan att bli knäpp är klart...okej, jag är impad!

Min helg var rätt ok? Inget speciellt.

2010-07-05 @ 10:51:49
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: DD

Min helg var HET. Det var fan i mig varmare i Borås/Falkenberg än i Bagdad!



Men jag klagar inte....



Provade att sätta upp mitt tält och fann att det var inte så lätt när det blåste. Det kommer att se hysteriskt roligt ut när det blir dags att sätta upp det pauh rihtiht.



Vi ser fram emot Gotland absolutely! Och vi gillar 32 graders värme och 23 grader i vattnet. ;D



2010-07-05 @ 12:53:59
Postat av: Petra

Fan för att campa...fixar inte sånt.



Helgen var bra, jag blev full, jobbade (inte samtidigt som jag var full dock) och läste. Åt jordgubbar också.

2010-07-05 @ 12:55:49
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Cissi

Bilutställning och minipool-bad. Solbränna och Sannexdans. Helt okej helg alltså.

2010-07-05 @ 13:42:01
URL: http://cissimagnesjo.blogg.se/
Postat av: diana

Har haft en bra helg. En civiliserad, med riktig säng, rinnande vatten och rödvin. Är lite impad över hur ni fixar camping med ungar :)

2010-07-05 @ 14:16:08
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: Fisken

Grannfrun:

Lucky bastard!!! Det gjorde inte min!

Huskatt:

Äh! Det är inte ett dugg svårare att få barn att samsas i ett tält än på 1000 hektar. De dras ju till varandra för att mucka gräl i vilket fall.

DD:

Falkenberg? Ja vi ser fram emot Gotland. Skall bli så skönt att komma bort en stund.

Petra:

Ja vi med! Inte det där med att jobba, men det andra! Våra egna jordgubbar börjar att bli klara nu.

Cissi:

Ha, ha, ha! Jag såg det!

Diana:

Ungar är ju primitiva redan i från start? :-)

2010-07-06 @ 08:57:52
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: Suzan

Jag har faktiskt bott i Hallsa! I några månader... fast det är inte därför jag kommenterar utan för att Huskatt har lovat att jag ska få åka både med dig (=

2010-07-12 @ 17:17:46
URL: http://www.ettdussinpannor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0