...och jag hittar nästan överallt.

Hemma ifrån konferensen. Jag har träningsvärk i magen av allt skratt!

Stockholm den 15 januari - Tillväxtkonferens.
Konferensen ifråga var en budgetvariant. Inga överdådiga hotell, ingen utomlandsresa,

ingen 4-dagarssatsning, ingen hybris men ett jävla röj!

Vårt bolag har de senaste åren haft lite hybris kan man kanske säga. Lågkonjukturen

har i allafall haft EN positiv sak med sig: Konferensen blev PRECIS så som jag vill ha

en konferens.

 

Vi började med en dragning ifrån vår ledning kl.10:00 och sedan fortsatte det med

information fram till lunch som intogs i en restaurang i huset.

Eftermiddagen fylldes med workshops och grupparbeten fram till 15:00 och sedan

skulle man delas upp i smågrupper på ca 10 man i varje och gå igenom 11st "stationer".
På stationerna skulle man informeras om vad varje avdelning gör på bolaget och vilka
nyheter de kommer med. Denna info var på max 15 min.
EDER FISK höll i en av stationerna vilket innebar att jag pratade non-stop i 3 timmar
fast i 15 minuter åt gången.

Sedan skyndande vi som höll i stationerna oss till "fotostationen" där samtliga fotats,
och direkt därefter bar det iväg till festen.
Festen visade sig vara en restaurang i trakterna av Hotell Norrtull vilket var det hotell
vi bodde på. Vi hyrde hela restaurangen!
3-rätters, vin till för och varmrätt samt kaffe till efterrätten bjöd företaget på.
Dessutom så var ett liveband inhyrt.
2-3 glas vin och trevligt sällskap att prata med under middagen. 
Låter städat. Eller hur?



Skulle inte tro det!
Det fanns en bar där man kunde köpa sig en öl eller två. Jag köpte såklart
den där drinken till T. Tydligen så har jag varit VÄÄÄLDIGT bussig mot mina
kollegor för i princip alla ville bjuda på en öl eller skumpa.
Utom kära L som är en av mina äldsta kollegor. Hon ville bjuda på Tequila.
Ganska snart var det med andra ord "afterski-stämning" och det dansades
på bord, spelades luftgitarr.
Jag kämpade hårt med att försöka hinna bjuda tillbaka innan nästa bjöd mig
på något och när klockan slog 02:00 och de stängde lokalen så hade jag
skrattkramp i magen och kände mig lite lagom berusad.
Självfallet så ville de flesta som var kvar ner på byn och fortsätta röja på
solidaritet eller något liknande hak, men jag kände inte för club.
Jag ville fortsätta att prata och skratta med kollegor!
Nån föreslog att vi skulle fortsätta på vårt hotell och det slutade med att
vi var en ca 10 pers som gick dit.
Självfallet så slutar de ju servera alkohol kl 01:00...
Kanske var tur?
Istället så gick jag, T och en kollega ifrån IT-supporten till Odenplan och
köpte hamburgare. Kl var NÄSTAN 04:00 när jag smög in på vårt rum eftersom
min rumskompis hotat att raka mitt huvud om jag väckte honom då hans flyg
hem gick vääääldigt tidigt. Han var dock vaken då även han nyss kommit till
hotellet, så efter ett glas vatten och en tandborstning så kröp jag ned i sängen.


/Da fish

(Fortsättningen kan ni läsa om i föregående inlägg.)


Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Som fisken i vatten, höhö. Själv har jag hälsomånad med noll alkohol och noll konferanser. Känns helt ok nu:)

2010-01-18 @ 11:13:09
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: n'batha

Jag hörde att ni hade roligt.

2010-01-18 @ 11:43:15
URL: http://www.maxochnisse.se
Postat av: Daniel

Vilka fylleäventyr!

Å den klänningen vill jag ha!!

2010-01-18 @ 20:18:45
URL: http://danielferholm.webblogg.se/
Postat av: DD

FY FAN VA JAG E AVIS!!!!



Sånna där konferensresor hade jag innan ju. Otroligt jobbigt men otroligt skoj. När man rumlar in på hotellrummet kl 5 på morgonen efter en vild natt i Budapest, Rom, Madrid eller Istanbul och man vet att det är frukost kl 8 och ny konferens kl 9. GÖTT!!!



Hotellet i Madrid serverade Cava (skumpa) på frukostbuffén och det var många som behövde en "mimosa" för att komma igång....då vet man att man e på konferensresa ;D







2010-01-18 @ 20:48:34
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Fisken

Ulle:

Med sådana skämt förtjänar man att bli förvisad till Göteborg!

N'Batha:

Jepp!

Daniel:

asg Du fokuserar på andra saker än jag misstänker jag. :-D

DD:

Du missade något! Speciellt när tjejen på vårt Boråskontor låg på rygg och körde luftgitarr! Storstilat!!!

2010-01-18 @ 23:36:41
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0