Supersize me!

Helt galet! Skall det vara så jävla dyrt att bli fet? Skall det vara så?

Ja jag såg filmen.
Jag har faktiskt inte sett den förr. Helt ärligt så berörde den mig på ett rätt läskigt

sätt. Det är i mitt huvud självfallet inte nyttigt att äta något som kallas "skräpmat".

Att man på en månad kunde få värden sämre än en alkoholist däremot var något

av en chock.

Ironiskt nog så började filmen samtidigt som jag slog på tvn och slog mig ned med

en extremt mager tonfisksallad. Vi var nämligen och tränade båda två för en gångs

skull. Friskis & Svettis har barnpassning ett par ggr per vecka och vi testade den.

Shit! Jag börjar bli nyttig!

USA är tydligen 25% av människorna sjukligt feta. Genomsnitts människan i USA

rör sig tydligen mindre än 2500 steg per dag. Är det mycket eller lite?

Jag förmodar att det är lite men jag har helt ärligt inte den blekaste aning?

Tänk att vara fysiskt handikappad, rörelsehindrad av att man är för fet. Fan vad
tragiskt.

Mitt enda handikapp är att jag är en medelålders man. Fan vad jag skulle få ligga

om jag inte hade det!!!

Vem stämmer jag?

 

/Da fish


Kommentarer
Postat av: DD

Jag satt och såg filmen också. Jag hade inte tränat men jag hade ätit en hemmagjord räksallad (sallad och räkor) men kände mig ändå som världens fetto.



Jag och kidsen ska ALDRIG mer äta McDonaldsmat.



2010-02-04 @ 08:54:23
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Huskatt

För att få ligga mer borde du och Mr Hägglund få MER GEMENSAMT...

USA är ett land där mycket skit frodas. Och hur generöst det än må vara av dom, så önskar jag ändå att de behöll det mesta av det för sig själva.

2010-02-04 @ 10:15:58
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Fisken

DD:

Ha, ha! Men du missade poängen tycker jag. Såg du inte killen som ätit 19000st Big Mac? Han var ju hur frisk som helst trots att han mosat i snitt lite drygt 2st Big Mac per dag de senaste 15 åren.

Hemligheten? Han åt inga strips!



Själv brukar jag äta en Maxburgare utan dressing + Morötter + en juice.

Summan blir ca 600 kalorier. Jag måste få i mig ca 2000 per dag för att hålla vikten. Jag bantar med andra ord.

2010-02-04 @ 14:18:25
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0