Så vidrigt

Arbetslösheten verkar alltid drabba Eskilstuna särskilt hårt.

Ungdomsarbetslösheten är rekordhög
Nästan hela dagarna hör jag folk prata om arbetslösheten.

1988 var jag en del i en av de fram tills dess värsta massarbetslösheter bland yngre

som någonsin skådats.

Idag läste jag i SvD att de intervjuat en 22årig kille ifrån just Eskilstuna om att vara

arbetslös. Han sa bland annat:

"...bland mina 20 närmsta vänner är 19 arbetslösa."

Hur orättvist är inte det???

20 av hans NÄRMASTE vänner???
Det måste vara minst 20 år sedan JAG trodde att jag hade så många nära vänner.
Fan vad orättvist...


/Da fish


Kommentarer
Postat av: DD

HAHAHA....jag tänkte samma sak. 20 närmaste vännerna? WTF?



Jag kan ge killen jobb om han ger mig några vänner ;D



2010-02-24 @ 10:16:49
Postat av: diana

På Facebook kanske ;)

2010-02-24 @ 14:51:02
URL: http://www.metrobloggen.se/diana

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0