Missär.

Snacka om att vakna på fel sida?

06:12
Yngste sonen sitter och hoppar i vår säng och är less på att alla sover.

Jag släpar mig ur sängen i halv koma, vinglar ut och ned till tv:n och sätter på den kära

barnkanalen. På vägen tillbaka till sängen tänker jag att det är så sjukt typiskt att han är

så himla pigg och glad kl.06 på helgerna när man för en gångs skull kan sova ut...
Lägger mig i sängen och somnar om.
17 minuter senare ringer min klocka... Faaaaaaaaaan det är inte alls lördag!

Inser efter 30 sekunder att jag mår lätt illa och har en präktig huvudvärk. Härligt!
Ännu en gång så har man lyckats bli bakfull utan att dricka något.
Sambon och jag hjälps åt att hälla i tettingarna näring och att få på dem kläder.
Sen tar sambon över ansvaret och får iväg ungarna till dagis och fritids.
Själv jobbar jag hemma idag. Det första jag tar tag i är att leta upp en alvedon i 
vårt medicinskåp.
Jag hittar en enda tablett. När jag trycker ut den ur kartan far den som en raket i 
en snygg bana över hela sängen, träffar elementet och studsar tillbaka under vår säng.
Toppen.
Sen tar jag tag i det faktum att vårt elavtal tydligen har gått ut. Jag återkommer till hur
DET gick i en separat blogginlägg när jag lugnat ned mig...
Sen tar jag tag i min kreditkortsräkning. På den står det nämligen att TIM-automaten på
Station har debiterat mig två ggr för mina tågbiljetter hem ifrån konferensen!
Jag ringer först till SJ som kopplar om mig så att jag sitter i ca en timma i kö innan jag
når fram. Nu visar det sig att det INTE är TIM-automaten som det kontot går till?
Hmmm? Något okänt bolag har alltså kallat sig "station" på min räkning och debiterat mig 
för något som jag inte beställt?
NU JÄVLAR!
Jag ringer upp Handelsbanken som styr mitt kort och de i sin tur försöker att få ut mer
info men de får bara fram "Station" och att företaget ligger i Stockholm. Jag frågar då om
man kan se en adress men det kan de inte. Om jag vill se det så måste jag ringa till det
kontor som mitt kort är utskrivet på.
Jag tackar för hjälpen och jag googlar "station". Efter ett par sekunder så kommer en
känsla av skam över mig och jag googlar "station + fullständiga rättigheter" och får upp
svaret www.restaurang-station.se

Hmm? Var-det-inte-där-som-vi-var-på-konferensen-för-inte-så-himla-länge-sedan?

 ...

idiot.

 

 Ja då sitter man här totalt idiotförklarad med en bakfylla som man dessutom inte ens har
druckit ihop till. Kanske är det en poetisk rättvisa i det hela dock med tanke på kontoutdraget.

Resten av dagen skall jag jobba och träna på att inte nynna på "Gay bar"

Vad gör ni?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag klippte genast in den nya adressen så jag inte missar NÅGOT.

Fast eftersom jag är kass på att både skriva blogg och läsa bloggar numera så kanske jag missar lite ibland. Ok?

2010-02-12 @ 14:01:21
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Petra

Tur att du kollade upp det själv så du slapp den offentliga förnedringen i alla fall, hihi!

2010-02-12 @ 15:37:08
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: mångmamma

fniss

2010-02-12 @ 15:50:08
URL: http://hemsktmycketbarn.blogspot.com
Postat av: Petra

Haha bra jobbat Fisken!



Jag har varit och snackat HBT och sex med ett gäng niondeklassare, haft ett mycket givande samtal med UR om en programidé dom hade samt funderat på vad man kan laga till en vegetarisk lökallergiker, en svamphatare samt en person på diet till en middag plus packat till helgens motiverande samtalstekniksutbildning.

2010-02-12 @ 16:26:40
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Huskatt

Guldfisken kan drabba alla :)

2010-02-12 @ 16:28:12
URL: http://huskatt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0