Fredag

Denna vecka kommer att arkiveras som "en skitvecka"...


Sjuk, sjuk och snö.
Det började i måndags då 6-åringen vaknade upp och gnällde över att han hade ont i
magen, och han ville inte äta frukost och han ville inte gå till skolan.
Självfallet utgick jag ifrån att han ljög då det inte är alltför onormalt att han sätter sig
på tvären på detta sätt. (Om du tycker att detta låter hemskt och du misstänker att han
är mobbad och därför inte vill gå dit kan jag meddela att det är lika vanligt att han
bryter ihop och vägrar när jag skall försöka få med honom hem därifrån.)
Denna morgon visade det sig på ett ytterst grafiskt sätt att han inte bluffat då han strax
bröt ut i en kaskadspya.
Tisdag tog min sambo då jag var tvungen att åka på en del möten, men onsdag var jag
hemma igen. Då verkade ungarna må fin-fint så jag tog med dem ut och lekte i snön
på eftermiddagen. Vi beslutade utifrån detta att de mådde fint så vi ringde till fritids och
dagis och meddelade att de skulle komma i morgon.
Torsdag morgon så hävdar 6-åringen igen att han har ont i magen så jag vågar inte
skicka honom. Denna gång verkar det dock vara en bluff.
Alltså borde de kunna gå iväg på fredagen!!!

Torsdag eftermiddag kommer plötsligt 3-åringen springande gallskrikandes.
Han hulkar fram att det gör ont i munnen mellan gråttjuten. Här får jag lite panik...
Lilleman stoppar ALLT i munnen och att han har ont i munnen får min instinktivt att
börja söka efter numret till giftupplysningen (eller vad det nu kan heta?). I bästa fall
så har han säkert ätit en kaktus som hans farbror gjorde när han var liten. I sämsta
fall så har han ätit klister, batterier eller något ännu mer giftigt!

PANIK!!!

Jag tvingade honom att skölja munnen med kallt vatten upprepade gånger och sedan
fick han dricka mjölk för att neutralisera eventuella basiska syror.
Trots den totala paniken så lyckas jag ändå till slut att få reda på vad tusan han har
stoppat i munnen denna gång, och svaret var: Kiwi.


Först skrattade jag rakt ut i ren lättnad över att det inte var något frätande
utan att han helt enkelt inte tycker om kiwi.
Senare fastnade dock skrattet i halsen då det visade sig att han hade blåsor i munnen
så ALLT han åt skrek han åt.
Alltså...
Fredag!
Hemma igen. Det verkar inte som om detta är min vecka helt enkelt?

Nu skall jag försöka att jaga på mina chefer så att jag kan åka och hämta min nya bil
(och N'Batha) i Stockholm.

Vad skall NI göra i helgen?


/Da fish

Kommentarer
Postat av: Huskatt

Ett lyckat kalas...kiwi lägges på gräddig tårta, låt stå minst 30 minuter. ÄT INTE SKITEN SJÄLV...så visst kan man bli sjuk av kiwi :D

2010-02-26 @ 10:59:20
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: n'batha

Satans frukt. Tacka vet jag krusbär. Skulle man kunna säga att du lever i ett kärlekslöst hat-och-kärleksförhållande med fredagar?

2010-02-26 @ 11:30:24
URL: http://www.maxochnisse.se
Postat av: korven

haha minns när jag var liten. Ville inte dit. Ville inte hem!



Föreläsnignen handlade om vår volontärresa till Thailand och hur man kan gå till väga om man är intresserad!

2010-02-26 @ 12:01:21
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Filen

det verkar så läskigt att ha barn.. kan du inte bjuda på någon solskenshistoria så att man inte tappar hoppet helt! :)



2010-02-26 @ 13:45:07
URL: http://villduraderafilen.blogspot.com
Postat av: Finnpajsaren

Är han allergisk eller har han fått sk höstblåsor? Om det är höstblåsor säger jag bara grattis!



Vad jag ska göra? Obviously ska jag sitta och skämmas hela helgen. Och högst troligt svära över min nya mobil.



Trevlig helg!

2010-02-26 @ 19:58:43
URL: http://www.finnpajsaren.se
Postat av: mångmamma

jag är oxå allergisk mot kiwi...

Får jättesnygga slemhinnor i ögonen av det,ser lätt och ledigt ut som om jag försöker konkurrera ut någon "för mänskligheten hittills okänd superhjälte".

Vajert!

2010-02-28 @ 00:36:32
URL: http://hemsktmycketbarn.blogspot.com
Postat av: Petra

HAHAHAHAHAHA roligaste jag har läst på ett tag. Jag lider verkligen med dig, det gör jag, måset vara apjobbigt men jag kan inte låta bli att skratta!

2010-03-01 @ 09:12:42
URL: http://jotjena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0