Det här med gener är inte lätt.

Jag har ju två ungar. Det här med DNA verkar ju vara ett lotteri.

Genetiskt betingat
Ibland när jag stannar upp och tittar på underverken så undrar man ju om de är mest

lika mig eller mest lika min sambo. Jag är hysat säker på att de utseendemässigt är en

mix i allafall.

Vår 3-åring har lite problem med språket. Han är långt efter de andra barnen när det

gäller språket och han har svårt att säga vissa konsonanter.

[Dröj kvar ett tag. Jag måste hjälpa sambon att nå fjärrkontrollen för att hon skall

slippa att resa sig upp nu när hon ligger så skönt]

Vart var vi?

Jo...

6-åringen har alltid pratat bra och har ett mycket väl utvecklat språk. Jämfört med hur

han pratade när han var 3år så är lilleman snudd på efterbliven.

I vilket fall som helst så har skolomsorgen en talpedagog som åker runt på de olika

förskolorna i Eskilstuna och kollar försöker att fånga upp de som eventuellt har några slags

inlärningsstörningar redan vid ung ålder, och när hon fick höra lilleman så frågade hon om

det var ok om hon tog ett separat möte med honom för att få en bättre bild.

Självfallet så var det ok. OM han har problem vill vi ju veta det!



Sagt och gjort...
Lilleman åker in på utredning. Efter att talpedagogen talat länge och väl med honom
så visar det sig att han har alla bokstäver i sitt förråd. Han KAN säga alla vokaler
och konsonanter men han är för bekväm...

WTF?
För LAT för att prata rent? Jag fattar inte vad denna lättja kan komma ifrån?



/Da fish


Ps. Om vi aldrig hörs mer så beror det på att min sambo helt oväntat har börjat att
läsa denna blogg...ds.


Kommentarer
Postat av: Huskatt

HA HA HA HA...för din skull hoppas jag verkligen att hon är begåvad med humor :)

2010-02-15 @ 15:53:05
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Kerstin

Du fattar väl vad han menar iallafall, så varför anstränga sej....?

2010-02-15 @ 18:25:47
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Grannfrun

vinkar glatt till fru Fish och pekar åt höger på tidigare postade inlägg

2010-02-15 @ 19:21:59
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: simmelimaka

Dubbelliv är inte så lätt du - jag vet av egen erfarenhet.

Hoppas dock inte hon hittat hit, vill ju läsa mer.

2010-02-15 @ 20:56:59
URL: http://kuckelikaka.blogspot.com
Postat av: Daniel

Lathet är en skön dygd.



Varför alltid prata alla till lags jämt! :)

2010-02-15 @ 22:47:24
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0