Spara tid och pengar

Ibland träffar reklamen så hårt. Så rätt!


Living the brand
Klart att det lockar när man kommer hem efter en intensiv vecka fylld av långa dagar.

Just budskapet på att spara tid. Kanske pengar också för den delen?

 

Tele2 ville helt uppenbart mig något i vilket fall som helst kunde jag konstatera när jag

kom hem häromdagen.

Helt klart fungerade tricket då jag blev nyfiken och öppnade dem på en gång!

 



Ett av breven innehöll min sambos mobilräkning. De övriga 3 innehöll reklam.
Budskapet var att man skulle välja autogiro för att spara tid och pengar.
Det hade alltså inget som helst med det faktum att färre byter leverantör om de
är autogirokunder än de som blir påminda av en faktura varje månad. Nejdå!
Själv började jag dock att tvivla. Om de är så förtvivlade på att jag skall välja
det att de skickar ut 3st identiska brev samma dag så KAN det ligga en hund begravd.

Vad tror NI? Använder ni autogiro?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: DD

Autogiro har jag på TVÅ saker bara. Egentligen borde allt vara på autogiro eftersom man slipper krångla med internetbank och betala "fakturaavgifter" på alla räkningarna. 15 spänn extra på varje räkning juh.



men.....TRE på en gång e ju verkligen desperat. Jag har Tele 2 mobilt bredband och har INTE fått ett endaste erbjudande om autogiro.....(fick du mitt???) ;D



2010-12-10 @ 13:40:19
Postat av: ullebengtsson

Hatar skiten. Hatar!

2010-12-10 @ 14:04:20
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Gustav

Har haft autogiro en gång och aldrig mer (aldrig). Jag bestämmer själv när var hur pengar ska dras från mitt konto. Autogiro tar jag först den dag jag är så senil att jag inte förstår bättre.

e-faktura däremot, det är en uppfinning som passar mig. Jag styr när och om betalning sker och minimal risk för att den ska bli bortglömd.

2010-12-10 @ 20:14:25
URL: http://ostadigt.blogspot.com
Postat av: Hypofysen

Nej, jag gillar inte när det försvinner pengar utan min kontroll. Tycker det är lite omodernt när man kan fixa allt med datorn.

2010-12-11 @ 00:51:22
URL: http://hypofysen.blogg.se/
Postat av: ejja

Håller helt o hållet med Gustav! Autogiro har jag förvisso på min bil- och livförsäkring, men inge mer. Däremot e-faktura som sagt! Skulle gärna få alla fakturor så! :)

2010-12-11 @ 02:26:45
URL: http://ejjapejja.blogg.se/
Postat av: Tele2

Hej Dumbafisken,



Jag beklagar att du fått tre likadana brev, det var verkligen inte meningen.



Det är möjligt att de med autogiro i mindre utsträckning byter operatör, det har jag ingen statistik över. Anledningen till att vi skickar ut brevet du fått är dock att det blir mindre administrativt arbete för vår del och ingen fakturaavgift för din del. En nöjd kund byter sällan operatör. Precis som kommentarerna säger kan du lika gärna välja e-faktura om du tycker det passar dig bättre, även då slipper du betala fakturaavgiften. Du anmäler e-faktura via din internetbank med hjälp av ditt telefonnummer och kundnummer. Det sistnämnda hittar du på din faktura.



Har du några frågor kan du kontakta kundservice på telefonnummer 0772-25 25 25 eller skicka mig ett mail.



Med vänliga hälsningar



Ida Jönsson, Tele2.

2010-12-13 @ 15:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0