I en annan del av livet

Någonstans så går livet vidare. Inte lika glatt och inte lika självklart dock.


Min sambo

Jag hatar själv när folk tjatar om samma saker om och om igen. Men jag måste!

Min sambo läser inte denna blogg lyckligtvis. Hon undviker det pga att hon har ett stort

ointresse för IT i allmänhet och Internet i synnerhet, men mest för att jag bad henne.

 

Vi är helt olika. Hon är planeringsmänniska, jag är det inte. Hon är velig. Jag är det inte.

Mest skiljer sig vår humor! Hon hanterar inte ironi. Inte.Över.Huvud.Taget.

Sambo: Så där ja! Nu är i allafall de största paketen inslagna.
Fisk: Ja 45 kilo. Det är ju helt sjukt! Själv fick man vara glad över grått lego.
Sambo: Ha, ha, ha!
Fisk: Bäst du sätter på lappar så vi vet vem som skall ha dem så vi inte blandar ihop det.
Sambo: Äh tror du? *Går iväg och skriver lappar*

 

Frågan är om jag inte är lite efterbliven som inte fattat att såna skämt är helt bortkastade
på henne efter 12 år?
Jag älskar henne! Tur är väl det. Hur skulle annars en som lever för sarkasm, ironi och
humor kunna leva med någon som är godtrogen och genomsnäll?


Hur lik är DU din partner?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Oj. Humor är nog en av de starkaste band vi har och så är vi hemmagrisar mer än partytroll. Tyvärr har vi båda en tendens att hålla känslor inne. Annars är vi väldigt olika.

2010-12-22 @ 10:57:22
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Grannfrun

jag har ingen.

2010-12-22 @ 13:07:20
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: Anna Drott

Min sambo är eftertänksam och dominant. Jag är spontan och obetänksam. Helt olika, men samtidigt mycket starka personligheter - vilket ibland krockar rejält. ;)

2010-12-22 @ 13:27:41
URL: http://annadrott.blogspot.com
Postat av: Barbro Binda

Maken är administratör

BB är organisatör



Maken är lugn och fin

BB har kort stubin



Maken är överdrivet snäll

BB är översexuell



Båda fattar ironi

och sjuka skämt det gillar vi



BB älskar Fisken!

2010-12-22 @ 15:55:45
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Petra

Jag och R var rätt lika men ändå så sjukt jävla olika. Jag är planeringsfreak - han visste inte vad hålla tider var. Jag var lugnet i vårt förhållande - han stod för svordomarna. Han kunde sova halva dagarna - jag vaknade tidigt och hade tråkigt. Däremot hade vi humorn gemensamt.

2010-12-22 @ 20:52:03
URL: http://jotjena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0