Helgen

Välkomna till ett semitätortsliv i förskingringen


Snö, glögg och vänner
I fredags så kom familjen till Stockholmskontoret och hämtade mig och sedan gick färden
ut till Lidingö och N'Batha med familj. En trevlig kväll med skratt, god mat och trevligt
sällskap gjorde att vi dröjde kvar. Kanske lite för länge eftersom vi hade en 12 mil hem.
Vi kom dock hem välbevarade. Kanske tur att jag tränat på att köra långa distanser trött
i snöyra?

Lördagen så fortsatte jag med renoveringen av vardagsrummet och senare på kvällen så
åkte vi till Torshälla där min bror hade bjudit in oss på glögg. Han fyllde nämligen år!
Det fanns dock en annan anledning till att fira. Min brorsdotter hade blivit vald till Lucia
och jag blev klart paff när jag fick läsa det i tidningen. Nu måste jag ordna så att vi kan
gå och se detta live såklart!



Söndagen var jag törstig. För att bota det så drack jag 5 liter mjölk.
Just kidding!
Sambon åkte på Torshälla marknad för att köpa ännu mer tomtar. Sen åkte vi
till byn och köpte en gran att ha ute som jag och lilleman satte upp medans storebror
och mor i huset åkte på simning. När jag säger att jag och lilleman hjälptes åt så menar
jag att jag pulsade runt i snön med blöta fötter och försökte trassla upp belysningen
med stelfrusna fingrar, medans lilleman stod inomhus i fönstret och åt äpple.

Bussigt!

Mjölken då?
Jo. Varje år så gör jag risgrynsgröt i december och detta var årets första. Det är gjort
på dessa 5 liter och det motsvarar 16 portioner. Eftersom ungarna inte äter så gissar
jag att detta räcker till helgen. Knappt.


Hur är ER julstämning just nu då?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

16 portioner på en helg? Ingenting ju!



Julstämningen är på topp, har tänt ljusen i alla mina ljusstakar, i veckan blir det lussekattsbak nr 2, nu är det bara julgardinerna jag vill få upp men mina fönster är för stora = kan inte dra för när jag vill. Det ska lösas i veckan också. Mina tomtegardiner ska upp, så enkelt är det!

2010-12-05 @ 23:06:26
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Gustav

Glöggen är slut så det är inte mycket till stämning.

2010-12-05 @ 23:53:20
URL: http://ostadigt.blogspot.com
Postat av: DD

Äkta julstämning med levande ljus, stjärnor i fönsterna och inte en endaste tomtejävel någonstans. Jag AVSKYR prydnadstomtar i alla former.



och lite varm glögg på kvällen så klart

2010-12-06 @ 07:45:25
Postat av: cyndi

Jul??!

2010-12-06 @ 08:25:40
URL: http://cyndisfika.wordpress.com/
Postat av: Finnpajsaren

Är det jul??? *tittar upp från skolböckerna*



2010-12-06 @ 10:23:59
URL: http://finnpajsaren.se
Postat av: MDH

Jag har druckit skogsglögg i Stockholm. Jag har även matat min mors köttätande växt med stora spindlar. Det sistnämda var kanske inte så juligt...

2010-12-06 @ 13:33:23
URL: http://missfurie.blogspot.com
Postat av: n'batha

Ja shit vad sent ni måste ha kommit hem. Det var grymt kul att ha er iaf. Barnen undrade också när de fick leka med dina avfällingar igen. Jag lovade tydligen att det skulle bli något snart. Hrm hrm.

2010-12-06 @ 14:07:40
URL: http://www.maxochnisse.se
Postat av: Tanten

Men är du gravid? Har du risgrynsgrötcraving? What's up med all denna enorma mängd gröt (annars)? Är det nån kul "jul-lek" med sambon..? Tätar du drag med gröt? Gör du det för syns skull?



Alla dessa frågor.

2010-12-06 @ 16:07:46
URL: http://finnpajsaren.se
Postat av: Fisken

Petra:

Jag vet. Har ingen större gryta.

Gustav:

VA? Spring till bolaget min lille teoretiker! SPRING!!!

DD:

noterar: Är rädd för tomten.

Cyndi:

Japp. Här. Snart.

Finnpajsaren:

"Skolbänken" Du har hemmastudier...

Sött! Sätt tomteluva på spindlarna så kanske det räknas? Vad är skogsglögg btw?

N'batha:

Vi får se till att träffas lite oftare.

Tant:

Nej det ser bara så ut. Min sambo är helt tokig i risgrynsgröt och jag gillar det mycket. Om vi inte hade ungar hade vi nog ätit det både frukost och middag ifrån första dec till nyår.

2010-12-06 @ 18:14:59
URL: http://dumbafisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0