Zombietisdag

I runda slängar 40% av gårdagen fördrevs i postsemesterdvala


Stockholm, Tag plats. Dörrarna stängs!
Igår så åkte jag till Stockholm för att jobba. Delvis för att jag behövde ha tillgång till
skrivare, skanner och marknadsavdelningen, men MEST för att jag behövde träffa
lite kollegor för att få tillbaka lite inspiration och jobblust.
Det hjälpte lite grann faktiskt men mest så var min kropp i trauma ifrån chocken att
behöva gå upp så tidigt!
Min lillebror skulle också till Stockholm och jobba och han skulle vara där vid 09:00
på ett möte vid globen så han ringde mig dagen före och frågade när han skulle åka.
Jag berättade att jag siktade på att åka ca 06:20 och att jag räknade med att det
skulle betyda att jag var uppe vid 08:00 ungefär, och att han självfallet kunde få
åka med om han ville? Han avböjde då han hade andra transporter att göra inom
Stockholm under dagen.

Dagen började ju lysande...
Lilleman har haft svårt att anpassa sig till att semestern börjar att lida mot sitt slut
och att rutinerna börjar att återkomma, så han har helt enkelt svårt att sova på
nätterna. Flera dagar har han kommit springande hela nätterna.
I går natt var inget undantag utan redan vid 23 tiden så kom han över första gången
och sedan fortsatte han hela natten tillls jag gav upp vid 3 för att få några timmars
sömn i allafall.
När jag blev väckt IGEN så reagerade jag som alla mogna människor skulle ha
gjort i min sits och jag satte mig upp och skrek "-NU FÅR DU VARA TYST!!!"
Min sambo påpekade att jag skrek åt väckarklockan och jag svarade henne med
lika hög röst att "-JAG VET!!!"

05:45

Vacklade in i duschen. Sambon väckte ungarna som inte fattade vad som var upp och
ned på byxorna när de försökte att klä sig. Ingen av ungarna ville äta frukost.
Drygt 40 minuter senare så var vi på väg emot Stockholm under en kompakt tystnad
i bilen. Familjen skulle med för att hälsa på ett par fd grannar i Solna.
I Västberga så stannade jag på OKQ8 för att tanka och för att köpa frukost till ungarna.
När jag är på macken ringer min lillebror och är bitter för att jag varnat honom för att
det KAN vara köer i Södertunneln, och speciellt om det regnar. Det visar sig att han har
åkt vid 06:20 för att vara säker på att hinna upp och både regn och köer lyste med sin
frånvaro så han var redan vid Globen och då var klockan kvart i åtta.
Med dagens första leende så önskade jag honom en trevlig frukost i globen...

Dagen förflöt relativt bra och jag fick det uträttat som jag föresatt mig.
Vid 16:00 så åkte jag till Solna och hämtade upp familjen och sedan åkte vi till Uppsala
för att kolla in Lelles utförsäljning. Vi var på jakt efter crosskläder.




En omgång kläder kostar i runda slängar 1500 - 2000:- även till juniorer om man
köper de till ordinarie pris.
Lelles MC sålde de ut ett parti med kläder i lite udda storlekar och färger till
otroligt bra priser enligt vad jag hade fått hört.
Sanningen var snarare att de hade helt sjuka mängder med kläder, stövlar, hjälmar
utrustning och gud vet vad till sanslösa priser! Vi åkte därifrån med stället ovan
fast byxorna var blå/vit/gul istället så de matchade inte riktigt. Det sket jag totalt
i eftersom stället + ett par knäskydd gick på drygt 500:-. Då kostade skydden
ungefär 200:-...

Åker ni MC eller känner någon som åker MC så är tipset hela dagen att omgående
åka till Uppsala! Jag såg ett likadant Dainese skinnställ som svågern köpte för ett
antal år sedan för 9000:- utsatt till extrapriset 4000:-! Handskar för 50:-. Till och
med den hjälmen JAG har var nedsatt med 2000:-.
Nej jag är inte sponsrad. Jag har inget emot att BLI sponsrad iofs men i detta fall
så tycker jag bara att priser som detta skall uppmuntras.


/Da fish.


Kommentarer
Postat av: Huskatt

Du var nog inte ensam om att var trött en tisdagsmorgon.

2010-08-11 @ 12:43:53
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: Finnpajsaren

Då blir det till och boka in en Uppsalatrip då.

Eller ja... inte för mig kanske.

2010-08-11 @ 13:40:41
URL: http://finnpajsaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0