Slut

Nej jag tänker inte ge upp så där


Fd 92kg
Huskatt var inne på det. Jag har ju lovat att träna när jag kom hem ifrån Gotland
och det har jag också gjort.
Faktum är att jag har tränat VARJE dag sedan jag kom hem ifrån Gotland.
Förutom i tisdags då¨min sambo fyllde och jag skaffade mig träningsverk i hela
huvudet genom att försöka minnas vilka groggar jag och svågern redan hade
blandat...och så idag då. Idag var jag upptagen med att först köpa presenter
åt min lilleman som på söndag inte längre kommer att gå under namnet
"3-åringen" på denna blogg. Sen tog jag med ungarna och körde cross och
SEN så klippte jag gräset fram tills 21 rycket.

Den store sonen har blivit rätt bra på cross nu faktiskt!
Häromdagen så frågade han mig dock om han inte kunde få följa med mig och
cykla i skogen. Jag är ju ingen löpare så min motion är cykla utav helvete över
lera och rötter, Gå på grusväg i en dryg timma eller gå på gym. That's it!

I detta fall så cyklade vi exakt samma runda som JAG brukar att cykla mig
löddrig av svett på, men i ett mycket mer moderat tempo. 6-åringen orkade
faktiskt runt vilket imponerade på mig!!!
Jag gissar att vi cyklade runt 5 km i ganska tuff stigning. Han var totalt slut
när vi kom hem. 7 minuter senare så satt han igen på cykeln för att åka runt
och hoppa på de hopp han har byggt på tomten. Återhämtningen är helt
galen på honom. Själv var jag ute i måndags och cyklade i två timmar i
ett nästan galet tempo.
Jag flåsade i fyra timmar efteråt och mjölksyran verkar det som om jag
måste lära mig att leva med för den verkar inte försvinna alls...

Vikten?
Jag har tappat ett kilo på en vecka. Det är ju knappt statistiskt mätbart
men jag märker att träningen börjar att ge resultat och jag orkar mer.
Kanske återkommer lite blogglust nästa vecka när jag sätter mig ned och
skall försöka att jobba igen. Just nu så är jag galet sugen på att köpa
mig en cross!

Vad gör NI nuförtiden?


/Da fish

Kommentarer
Postat av: Miss Universum

är vaken. läser bloggar. njuter av att det är semester o jag kan sova i all evighet imorgon. lyssnar på montt mardies cover av come on eileen på spotify. o nu ska jag sluta orera.

2010-08-06 @ 01:23:27
URL: http://missuniversum.wordpress.com/
Postat av: Huskatt

1 kg i veckan är klart över förväntan, snyggt jobbat!

Klart du ska ha en moped till att larva runt på :)

2010-08-06 @ 09:46:12
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: Petra

Det är bra jobbat av dig!



Jag sitter och har ångest över vilken väska jag ska ha till jobbet idag och tänker "jag viiiiiill inte jobba helgen!" Men lite peppig musik så löser det sig.

2010-08-06 @ 10:06:03
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Grannfrun

Jag säger som Miss Universum; Nu ska jag sluta onanera.

2010-08-06 @ 10:23:22
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: charlotte

haha träningsvärk i huvudet. det ar jag aldrig hhört förut. den var bra

2010-08-06 @ 18:57:08
URL: http://kloppan.wordpress.com
Postat av: Finnpajsaren

Jag sitter och känner mig fet.

Och trött.

Och lam.

Yeey kul tjej.

2010-08-06 @ 19:09:02
URL: http://finnpajsaren.se
Postat av: nipe

Bra jobbat Fisken!

Å jag, tja, jag är just nu Blåbärscykelorienterare. Vi har köpt tre olika Naturpasskartor och de ska vara inlämnade 15 augusti. Så vi cyklar ut i bushen, så långt cykelkärran klarar, letar upp kontroller till fots och plockar lite blåbär under tiden. Ganska så najs faktiskt. I övrigt så försöker jag skjuta undan jobbångesten och klurar på hur jag i höst ska tappa 20 kg.

2010-08-06 @ 22:31:22
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0