Så startar det om

...eller den gråa massans kamp för att få ihop tillräckligt med riksdaler så att man
kan köpa fulöl av en polak och glida in i dimman.


Måndag v.32
Födelsedagar är ju ett avstamp i tiden och en tydlig katalysator för tankar om det

som varit. Förra veckan fyllde sambon och vi fyllde rejält med både grogg och mat.

Igår så fyllde lilleman 4 år.

Släkt, vänner SAMT dagiskompisar hade planerats in samma dag efter teorin "att det

gör mindre ont att rycka av ett plåster snabbt än att dra ut på lidandet."

4 år... Helt otroligt att tiden går så fort?
För 3 år och 4 månader sedan så flyttade vi till detta hus och lämnade Solna. Vår
6-åring minns fortfarande fragment om hur vi bodde, om dagiset han gick på och en
del av vännerna där. Självfallet är en del falska minnen skapade av foton, berättelser
samt det faktum att vi faktiskt åker tillbaka då och då för att träffa vänner.
För en månad sen kom en kallelse till tandläkaren där 6-åringen skulle dit för en koll.
Idag skulle det ske, men när de kom dit så visade det sig att de inte hade kallat dit
honom? När de kom hem igen så visade det sig vid en noggrannare check att längst
ned i finstilt så stod det "folktandvården i Solna".



Själv så sitter jag vid min dator och försöker att skaka om min semesterskadade hjärna
så att jag återigen minns vad jag arbetar med?
Slut på solbränna, grillade fläskfiléer, öl och somriga kvinnor i lätta kläder.
Hej, hej yllerock, höstdieter, kickoffer, höstförkylningar och uppstartsmöten.

Kommer NI ihåg vad ni förväntas att göra?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag vill inte minnas vad jag förväntas göra. Fem dagar till, sen går jag på semester.

2010-08-09 @ 10:12:35
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Finnpajsaren

Jag jobbar bara tre dagar den här veckan. De dagarna tänker jag mest bara sitta och tänka på att jag ska hem och måla snart.

2010-08-09 @ 11:13:18
URL: http://finnpajsaren.se
Postat av: DD

Jobba?



Är det DÄRFÖR jag sitter här?



Vet du att jag var förutseende nog att skriva ner inloggningen på en fusklapp innan semestern och att denna lilla fusklapp kom väl till pass idag....4 veckors grönbete sätter sina spår inte bara runt midjan, men även i den grå massan som populärt kallas "hjärnan".



Jobba?



2010-08-09 @ 12:27:33
Postat av: nipe

Jag tillbringade två timmar idag med att försöka komma in på mitt företags intranet och sen på webacceen till Outlook. Inte lätt att skicka ett ärende till helpdesken när man inte ens kan logga in, pgav lösenordet gått ut i juli. Sen försökte jag komma in på min uppdragsgivare server och mailsystem. Jag hade inte gjort nån fusklapp som DD var så smart och gjorde... Hej hopp. Sen var alla de som skulle ge mig nya uppdrag fortfarande på semester, så gissa hur seg min dag var.

2010-08-09 @ 17:55:16
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: mialena

Om man sitter tyst vid sitt skrivbord (= slösurfar på vilka sajter som helst som inte har med jobbet att göra) tillräckligt länge kommer någon både med jobb och instruktioner hur detta ska utföras. Om man dessutom är tillräckligt tyst märker ingen att man är där och man hinner fika flera gånger innan nån kommer in på ens rum. Häpp!



Mitt lösenord hade gått ut medan jag var ledig så jag fick börja med att välja ett nytt. Tog väl en kvart.

2010-08-09 @ 22:36:15
URL: http://mialena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0