Mitt liv är fortsatt värre än dikten

Idag STHLM, I morgon STHLM, i övermorgon Sälen.


Datorn...du vet?
Pga av skäl som jag inte riktigt kan sätta fingret på så har jag fått hoppa in lite akut
på arbetsuppgifter som inte ligger inom mina normala. Jag skall göra om en större
upphandling.
När jag blev tillfrågad om jag kunde klämma in detta i mitt schema innan jag tog
semester så visste jag ju att denna upphandling redan gjorts och typ 93% av den
borde gå att återvinna i sann miljökonservativ anda.
Mitt första steg var därför att fråga den som höll i upphandlingen förra gången vart
någonstans i vårt enorma mappsystem på servern den låg?
Svaret jag fick var att när kollega M gjorde denna så var det lite strul med mapparna
så han sparade den på datorn.
Den givna frågan var ju då om han hade den kvar där? Det lika givna svaret var ju att
just DEN datorn för mindre än 3 dagar sedan hade gett upp och störtat i en spektakulär
krasch av dignitet som inte skådats sedan Kruegerkraschen...såklart.

Alltså så kommer jag att jobba mer eller mindre dygnet runt fram till midnatt i morgon.
Tack! Tack som FAN!

...

Idag så berättade kollega L att hon mött en av hennes ex som nu har kommit ut ur
garderoben och dejtar en mycket känd svensk artist.
Detta ledde ofelbart till att jag berättade om hur jag lyssnat på Lasse Anrell som var
på Rix FM på morgonen idag, och han sa att rykten gjort gällande för ett antal år sedan
att Ricky Martin satt på en av TV4s manliga profiler.
DÅ förnekade alla inblandade detta men idag har båda kommit ut. Han menade att det
vore intressant att fråga samma fråga idag!
Jag var mest intresserad av vem det kunde vara?

Jag berättade alltså om detta för kollega L och berättade även att den ENDA jag kom på
som liksom kunde ha jobbat på tv4 OCH legat med Ricky Martin var Pontus Gårdinger.
Sen urartade det rejält...

Kollega L : VA? Han?
Fisken: Ja jag kommer inte på någon annan?
Kollega L: Neeeeejjjj....
Fisken: Jo men jobbade inte han på fyran?
Kollega L: Men gällde inte detta en programledare eller reporter?
Fisken: Eh...ja?
Kollega L: Är inte han artist?
Fisken: Va? Artist???
Kollega L: Vänta nu! Menar du han med fjädrarna?


Här fick jag akut svänga in på seven eleven vid Upplands Väsby eftersom jag mer eller
mindre höll på att köra av vägen i en skrattattack förorsakad av en mental bild av
Ricky Martin som sätter på Roger Pontare "doggy stile" samtidigt som han tjoar
"she bangs, she bangs".
Kollega L skrattade lika mycket hon när hon fattat missförståndet och sedan spädde hon
på mina sjuka tankar genom att plantera idéer om att det även kunde vara Gunde...eller
Bengt Magnusson.


Allvarligt kära läsare så är NI de minst sjuka människor jag har runt mig.
Läskigt.


/Da fish

Kommentarer
Postat av: Petra

HAHAHA jag tror jag dör av skratt! Men Gårdinger, är inte han kanal 5 trogen? Men jag är iaf sjukt nyfiken på vem det kan vara...

2010-04-07 @ 08:30:16
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: DD

*asgarv*



Men Ricky Martin alltså, har han kommit ur garderoben NU???? Jag har för mig att jag konstaterade att han var bög för sisådärungefär 10 år sedan. Eller???? Precis som Jöback. Jag är inte alls förvånad.



Gårdinger - han kan vara BI lätt.



Och tack för att du klassar MIG som minst sjuk....*lättnadens suck* ;D

2010-04-07 @ 08:51:04
Postat av: Grannfrun

Så du var i väsby..Undrar vem som stalkar vem.

2010-04-07 @ 09:14:22
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: Finnpajsaren

Känns ju som att Pontare är lite mer än just doggy style.

NÄ MEN USCH VILKA BILDER JAG FÅR I HUVET NU!



2010-04-07 @ 11:07:38
URL: http://www.finnpajsaren.se
Postat av: ullebengtsson

Minst sjuk, hehehe, joråsåatteeehh.

2010-04-07 @ 14:06:06
URL: http://https://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Fisken

Petra:

Jo jag fick ju panik och gissade vilt. Det visade sig att detta rykte inte gällde honom alls.

DD:

Ja jag vet. Men han hade väl dåliga rådgivare som ville att han skulle dölja det?

Nej Gårdinger skall enligt ryktet vara straight. Däremot fick jag höra ett annat rykte som vi kan ta en annan gång angående honom.

Grannfrun:

Katten på råttan?

Finnpajsaren:

Ha, ha, ha! Det var så lite så! :-D

Ulle:

Tills motsatsen bevisats

2010-04-07 @ 15:06:02
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: n'batha

Den enda journalist som har varit på tv4 utöver Magnusson är väl Ekwall?

2010-04-08 @ 16:37:34
URL: http://www.maxochnisse.se
Postat av: charlotte

haha, troligare med pontare än gå¨rdinger..¨

det är lagen om allts jövlighet son gjorde att datorn krashade

2010-04-08 @ 23:40:44
URL: http://kloppan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0