Lite av varje

Kära dagbok blogg. Så här långt idag så har det gått sådär tycker jag.



Jag älskar ödet. Vi är kära i varandra!
Så min dator blev fixad till slut. F på supporten lät lika lättad över att få släppa detta

ärende som jag var glad att den var klar.

Medans jag sitter och glädjer mig åt att datorn fungerar som den skall så ringer ett

larm på min telefon. Vad nu då? Jag har inget möte inplanerat vad jag vet?
Jag tar upp telefonen och där läser jag:

"10:30. Däckbyte. Eskilstuna."

Faaaaaaan...


Jag och lilleman var ju ute och bytte däck på vår privata lillbil, men firmabilen hade

jag glömt av totalt att jag bokat upp för byte!

Snabbt springer jag raka vägen ut i garaget i byxor, oknutna skor och t-shirt.

Där sätter jag igång och konkar däck till Volvon. Snart är bilen fylld av en stor röra av

oranga däcksäckar. (Sidospår: Lilleman brukar säga att "Porrange är min favoritfärg")

Nu är det klart. Sommardäcken sitter på bilen.
Såklart så snöar det.


/Da fish


Kommentarer
Postat av: DD

Jag byter alltid däck dagen innan det snöar. ALLTID. Så i år ska jag vänta till maj måndag innan jag byter för att vara säker på att det inte ska snöa dagen efter.



fotnot: 1 dm snö i O-bygd imorse....Audin har sommardäck...



2010-04-21 @ 12:54:00
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Krakelsprakel

Porrange, är en fiiinn färg.

2010-04-21 @ 19:35:10
URL: http://www.krakelsprakel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0