Lingon på tapeten

Det gäller att se hela bilden innan man kritiserar.


Vem har kletat lingon på tapeten?
Helt ärligt så är jag fördomsfull. Jag har tidigare bevisat detta gång på gång i detta
forum och därför så tittar jag på 3-åringen samtidigt som jag uttalar frågan i rubriken.
Självfallet så ser han otroligt skyldig ut när han bedyrar sin oskuld medans 6-åringen
(som förmodligen just denna gång är oskyldig) med stor rutin svarar "inte jag" utan
att ens lyfta blicken ifrån tvn.
När det gäller att vara oskyldig så är 6-åringen bäst i världen och om jag med hans
logik skulle följa skuldfrågan i denna fråga så skulle det se ut så här:

Ok, det är kanske 3-åringens fingar som färgat tapeten med lingon, MEN å andra sidan
så var det ju DU som köpte lingon...och dessutom så var det ju du som gjorde maten.
Men när man tänker på det så skulle detta aldrig ha hänt om inte lillebror fanns och
det är ju du och mamma som är ansvariga för det.
Fast det kan ju också bero på att det var glöggsäsong när tillverkningen skedde...och
utan glöggen hade det nog inte blivit något pippa alls.



Sen om man VERKLIGEN skall gå till botten med detta så hade inte min sambo
rakat musen där runt sekelskiftet så hade det kanske aldrig blivit så att jag fastnat
och att jag därigenom så småningom skaffat familj som pajat tapeten med lingon.
...
Det var iofs N'Batha som bjöd oss båda på samma fest...
Utan honom hade jag alltså aldrig träffat min sambo som då inte rakat musen för
min skull, och då hade vi ju aldrig bildat familj, druckit glögg och skaffat barn som
sen ätit lingon och kletat ut resterna på tapeten och då hade ju de varit rena nu!

Jävla N'Batha!



Vem skyller ni på?


/Da fish

Kommentarer
Postat av: Finnpajsaren

OJ. En sån jättespermie har jag aldrig sett förut. Kommer helt av mig här. Jag får skylla på dig.

2010-04-18 @ 17:41:37
URL: http://www.finnpajsaren.se
Postat av: Eva

Jag är så j***a destruktiv så jag skyller allt från världssvälten till dåligt väder på mig själv...typ...verkligt snygg spermie ;)

2010-04-18 @ 19:03:50
URL: http://kominochtaentitt.blogspot.com
Postat av: Nina

Sambon. Allt och alltid, allt är hans fel och jag har blivit en mästare på att hitta de mest kreativa förklaringar på varför. Han är inte lika snabbtänkt så han vinner aldrig de diskussionerna. mohahaha

2010-04-18 @ 20:10:43
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: Petra

Jag skyller allting på alla andra, alltid. Helst på R för det är så tacksamt att jävlas med honom.

2010-04-18 @ 21:12:29
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Barbro Binda

DIG älskling, alltid på dig...

2010-04-18 @ 21:55:24
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: burgschki

Jag måste fråga, du och DD och det här med att berätta lite för många intima detaljer och alltid komma in på sex, vad är grejen med det?



2010-04-18 @ 22:41:08
Postat av: n'batha

Vadf..

2010-04-18 @ 22:47:26
URL: http://www.maxochnisse.se
Postat av: Huskatt

Lite lost här..iofs inget ovanligt...men inga lingon på min vägg? Så jag skyller på...ingen?

2010-04-19 @ 10:19:08
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Fisken

Finnapajsaren:

Gör det! Det gör alla andra också.

Eva:

Visst var den snygg? Det är ett USB-minne. Verkligen smakfullt...

Nina:

Är...DU min sambo?

Petra:

Ha, ha, ha!

Babe:

Oh...var har du varit? Älskar dig!

Burgschki:

Vi är ett par tragiska pervon jag och DD. Det är lite som med dig och blajkel när det gäller kroppsfunktioner.

N'Batha:

Glöm att du kan skylla ifrån dig.

Huskatt:

Ha, ha! Jag förklarar en annan gång för dig.

2010-04-19 @ 11:09:48
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: DD

WTF? Hur hamnade jag i detta? Är det månde så att Burgschki skyller allt på OSS????



Men å andra sidan skyller jag allt på ISLAND och vulkanutbrottet just nu. JÄVLA ISLAND!



;D

2010-04-19 @ 16:41:57
Postat av: burg

haha det är enbart blajkel som skriver om kroppsfunktioner ju.



jag skriver mer om kroppens estetik dvs ytliga ting.

2010-04-19 @ 16:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0