Kroppen är underbar!

Idag fick jag anledning att reflektera över kroppens genialitet.


Sthlm och fullt ös!
Idag har tempot varit sådär sjukt som det bara är ibland. Jag var i Stockholm
tidigt i morse och satt i möten hela förmiddagen vilket ledde till att jag snabbt
sprang ned till cafét och köpte en sallad till lunch.

Jag var och tränade lite snabbt igår. Lite öm i musklerna idag. Körde TUNGT.
Jag är inte en medicinkille. Jag undviker medicin om det inte är bevisat att det är
absolut nödvändigt då jag tror att kroppen grejar mycket självläkande.
Smärta är för mig ett sätt för kroppen att tala om att något är fel och att man bör
ta det lugnt.
Huvudvärk för mig är oftast vätskebrist, migrän är oftast för lite mat.
Värk i lederna betyder oftast infektion och eller feber.

Jag tycker det är jävligt coolt egentligen hur smart allt är uträknat!



4 timmar efter salladen "avnjutits" så kom jag att tänka på allt detta då jag för allt
i världen inte kunde lösa en av kroppens mysterier...
Vad är "sprayfunktionen" till arslet bra för?


/Da fish

Kommentarer
Postat av: Huskatt

Hur skulle du annars få uppleva "apröv" ?

Spraya i frid :D

2010-04-13 @ 23:44:31
URL: http://huskatt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0