Ja hur sammanfattar man detta?

Nu är jag tillbaka efter 4 dagar i Sälens vinterfamn.
VARNING FÖR MONSTERLÅNGT INLÄGG!


Semesterfacit
Prognosen inför denna resa var inte den bästa. Vädret lovade regn...

Sambon var stressad och i och med att vi dessutom som lök på laxen fått ta ett boende

som innebar att vi skulle få varsitt rum tillsammans med ett barn vardera och vi visste

inte ens om toa och dusch fanns så var grogrunden för bråk lagd.

Nästan hela vägen upp så regnade det.

Men när vi kom upp så visade det sig vara helt ok rum MED faciliteter OCH med en dörr

mellan rummen. Otroligt bra!

Molnen sprack upp och Sälen var helt plötsligt sådär underbar som det kan vara i mars.



Skidåkningen då?
Jo Lilleman lärde sig att åka lift själv och han kan åka riktigt bra nedför.
Han har svagheter i att svänga och han har ingen aning om hur man bromsar men
annars är det lovande!
Helt ärligt tror jag det främst hänger på en viss ovilja att ta in behovet av att sänka
farten som hindrar honom. Det skall medges att även jag log när han åkte rakt
igenom hela trollskogen utan en tillskymmelse till sväng eller bromsning och ändå
hann säga hej till över 130st trä-troll.


Storebror kan redan åka själv sedan ett par år tillbaka och långa perioder så såg
man endast ryggtavlan av honom när han svischade förbi på väg för att fånga första
bästa lift upp igen.
Han verkar dock  lägga SITT fokus på att lära sig att åka 180km/h. Helst i terräng och
gärna i hopp. Fan vet vad det kommer ifrån? *host*



Båda barnen har dock ärvt sin mors afterski-gen så de stod ju självfallet i främsta
ledet när afterskin vankades. Deras mor var stolt när de stod och skanderade efter
"uggla" och hon hävdar att det var frivilligt trots att jag såg att ungarna var så fullproppade
med mut-godis så att lilleman såg ut som en hamster i kinderna.
Bandet såg lätt stört ut av det faktum att ungarna överröstade sångaren med en klockren
"dunderhonung, hej-hej, dunderhonung" som passade bättre än originalets sommartider.
Jag skämdes såklart, men barnens mor var stolt...



Allt var dock förlåtet när de båda började att headbanga till motorhead "ace of spades",
då jag kände att det fanns hopp för dem.
Förmodligen var det också därför som jag var noga att påpeka att jag skrattade MED
lilleman och inte ÅT honom när han headbangade huvudet i räcket.

Igår så hände dessutom något som endast kan förklaras som ren magi.
Vi var ute och åt på Bistron och dels så var maten sådär otroligt bra som mat kan vara
på lite dyrare restauranger, servicen var klockrent bra och vinet smakade helt underbart...
OCH ungarna satt stilla och var riktigt hövliga?
Kanske finns det hopp. Förmodligen så var det av ren ovana vid miljön. Helt ärligt så
betalar jag mer än gärna de 1500 det kostade om de sköter sig sådär igen!



Jag är rätt bra på att åka. Jag har åkt nästan hela mitt liv.
Min skidutrustning påminner på ett sätt om min MC. Utan tvekan så klarar grejerna
av farter som jag inte ens klarar av att uppnå ens under ideala förhållanden, men jag
älskar att försöka!!!
Sedan barnen kom så har tillfällena minskat och så har även farten.

Idag så fick jag dock tillfälle att åka Världscupbacken 2 ggr, och branten en gång.
Helt ärligt så gjorde nästan det mig så glad att jag glömde allt annat.


...nästan. NÄSTAN glömde jag att mina vader känns som om någon injicerat flytande
bly i dem och NÄSTAN glömde jag att mina lår kokade av mjölksyra redan efter första
åket i WC-Backen.
Förhoppningsvis så har jag glömt det till nästa gång jag skall boka en resa till Sälen,
och förhoppningsvis så kommer jag ihåg lyckoruset och adrenalinkicken av att överleva
en sån sjuk satsning nedför när jag ser vad semestern har kostat.


/Da fish


Kommentarer
Postat av: ejja

Välkommen hem igen fisken! Ordningen återställd ;) Låter som att trippen blev lyckad även om bankkontot gråter en smula ;)

2010-04-12 @ 02:18:44
URL: http://ejjapejja.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Tack för bilder och berättelse! Du kommer att glömma det onda. Det är det som är så himla bra med att ha ett (guld)fiskminne.:-D

2010-04-12 @ 06:20:55
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: DD

Ja, se den lycka som varar. Du ska snart ut och åka Volvo och då ..... ;D



Äschvafan... välkommen hem igen Fisken!



*kram*



2010-04-12 @ 08:04:25
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: charlotte

haha hoppet är det sista som dör sägs det ju..

näevars det vart ju folk av dig med med tiden.. det är just vad de behöver också- tid. kolla bara restaurangbesöket. väldigt gulliga de små liven oo väldigt snällt att hälsa på så många troll, bara att ta sig tiden sådär

2010-04-12 @ 08:08:50
URL: http://kloppan.wordpress.com
Postat av: Finnpajsaren

Allt låter ju nästan för bra för att vara sant. Du ljuger ingenstans..?

Nä, men kul att det varit bra. Välkommen hem!

2010-04-12 @ 09:11:38
URL: http://www.finnpajsaren.se
Postat av: Huskatt

Lite ont i benen är snart glömt, det är ju en fjärt i havet, du har ju åkt skidor! Fort, i rasande fart, som en tok...GÖTT!

2010-04-12 @ 09:52:59
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Petra

Yey, välkommen hem! Och tack för det här inlägget, skrattade så att tårarna sprutade ^^

2010-04-12 @ 10:50:14
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: ullebengtsson

Välkommen hem, fishy! Jag är oxå noga med att jag skrattar med folk. Fast den fasaden var svår att upprätthålla när vi åkte förbi Iggesund och dottern sa -"Fy, det luktar som mitt rum efter att pappa sagt godnatt".

2010-04-12 @ 11:29:11
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Grannfrun

huh? var det så DÄÄÄR du såg ut

2010-04-12 @ 18:03:47
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: Fisken

Ejja:

Tack skall du ha!

Ingmarie:

Jag vet! Jag var och tränade idag.

DD:

Ha, ha, ha! Jag har saknat dig också!

Charlotte:

Ja han är vänlig. I allafall mot troll. :-)

Finnpajsaren:

Ha, ha, ha! BRUKAR jag överdiva? (Ja, ja...men inte om att det är bra va?)

Huskatt:

Mmmm...du skulle ha skrikit som en liten flicka! :-D

Petra:

Tack själv!

Ulle:

Ha, ha, ha! Jag beklagar! Det lät inte kul.

Grannfrun:

Ehhh....ja?

2010-04-12 @ 22:19:01
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: Petra

Verkar som att ni har haft en störtskön semester hela familjen. Göttegrisar! =)

2010-04-13 @ 12:42:09
URL: http://iconfess..blogg.se/
Postat av: Cissi

Verkar ha varit en underbar kort-semester!

2010-04-13 @ 20:57:22
URL: http://cissimagnesjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0