Berättade jag om min födelsedagspresent?

I mars blev jag 39 år.


Barnen gav mig en självklar present.
I efterhand fick jag veta att min sambo haft jätteångest över vad hon skall köpa till

mig eftersom jag "aldrig" önskar mig något vilket givetvis inte är sant då jag har
varit väldigt tydlig med att jag vill ha en KTM-Enduromaskin, en typ 60 tums tv och
en månads semester på Nya Zeeland.
Till slut så frågar hon 6-åringen om han vill följa med på stan för att se om de kan
komma på något att ge mig och då säger han med självklarhet i rösten att:
- Men jag vet ju vad pappa vill ha! Det har han ju sagt att han skall köpa ju...

På morgonen när jag fyller så har barnen då gjort ett eget presentkort på detta
med en teckning som föreställer det som de kommer att köpa och ge mig.
Det ser lite grann ut som en korsning mellan en grön kotte och en mördarsnigel.

Ehhh....tack?

-Ja? Du sa ju att du inte hade någon cykelhjälm för att du glömt att köpa en ju?

Ahhh... en cykelhjälm.






Hur kommer det sig att en kille som lyckas att glömma bort att han skall borsta tänderna
på vägen mellan köksbordet och badrummet kan minnas något jag sa förra sommaren?



/Da fish


Kommentarer
Postat av: ejja

Coolt! Mkt smart och observant lillkille du har! Och grattis i efterskott! :)

2010-04-22 @ 00:28:03
URL: http://ejjapejja.blogg.se/
Postat av: DD

Barn har selektivt minne. Dom minns sånt som du (vi föräldrar) glömt bort eller vill glömma bort.



Och det var ju en fiiiiiiiiiin hjälm du fått. Används ofta eller? ;D



2010-04-22 @ 07:59:49
Postat av: Petra

Man kommer ihåg det man vill komma ihåg ;)

2010-04-22 @ 08:16:52
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Huskatt

Är det rosor jag ser på hjälmen? Jo..visst är det de. Stiligt :D Man ska vara rädd om hövet, man har bara ett.

2010-04-22 @ 09:00:35
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Fisken

Ejja:

Tack, tack!

DD:

Nej jag har inte cyklat en meter i år. Men min plan är att använda den faktiskt. Jag skäms inte för sånt.

Petra:

Eller hur?

Huskatt:

Ja...jag såg det faktiskt inte före vi köpte den. Den är matt-svart med ett diskret "peak" på andra sidan. Det var den sidan jag såg i affären.

2010-04-22 @ 14:04:09
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: Finnpajsaren

Mycket fin present.

Men jag är helt säker på att jag läste nåt om träning och gubbar på den hära blogggen bara för en stund sen..?

2010-04-22 @ 15:59:37
URL: http://www.finnpajsaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0