Att allt händer på tordagar?

Detta är ett inlägg i Petras ära. Jag tränar upp min bitterhet.

Torsdagsrutinen.
Jobba, hämta ungar, laga mat, diska, plocka, dammsuga hela övervåningen,
badaungar, skura golvet, på med pyjamaser på halvorna, i med kvällsmacka
och säng med saga.
En folköl och tv till pappa. Det är en vanlig torsdag i mitt liv. 

Hör ni till de som "betalar tillbaka"?
Hörde på radio om Martin Stenmarck som cyklade något lopp i Himalaya.
Hans fru Hanna sa att "jag kan ju inte tvinga honom att jobba ifatt för att jag fått
vara hemma med ungar och tagit hand om markservicen i en månad. Det skulle
ju förstöra en del av hans upplevelse."
Min sambo jobbar sent på torsdagar och på något märkligt sätt så verkar det alltid
vara så att jobbmöten, föräldramöten och andra events inträffar på torsdagar
i  hennes liv.
Till och med kompisåterträffar, jobbarkompisar som bjuder in på fika och även
träningspass verkar alltid infalla torsdagskvällar.
Jag har frågat någon gång om om det inte går att flytta så att jag slipper ta hand
om all städning och badning av ungar själv. Det verkar svårt tyvärr...



Ja, ja. Hon har ju fått ta hand om ungar, plockat och tagit tvätten medans jag varit
i Göteborg och roat mig så det jämnar väl ut sig antar jag.
Det var ju...också roligt.typ.

Det roligaste i Göteborg var ett litet klistermärke som satt på bardisken på Ölrepubliken
som ligger på Kronhusgatan 2 i Götelaborg.
Där stod något liknande detta:
Ölet som är vad det låter som - Örebro Bitter.


/Da fish


Kommentarer
Postat av: cyndi

Bitterfisk! Du kommer att minnas dom där torsdagkvällarna med vemod och kärlek. Och lite bitterhet förstås. Är det verkligen rätt att lägga in fisk i folköl?!



(Eh...ja, jag ska också skaffa en hobby. Jobbar inte förrän ikväll...fast det kanske inte räknas som hobby?)

Postat av: Huskatt

Hm...den där frågan har jag läst om, klart intressant.

ex. För enkelhetens skull ger vi mannen ett arbete och placerar kärringen i hemmet.

Mannen delar glatt ut minst 20 poäng till sig själv för arbete. Tanten ger mannen 1 poäng för arbete och till sig själv 1p för ta hand om barn, 1p disk, 1p tvätt osv..inte lustigt det blir lite grinigt.

Livet blir lite enklare när man funderat i de här banorna. Tycker jag. Det kan ju vara skitfel för dig.

2010-04-30 @ 10:11:14
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: DD

HAHAHAHAHA, jag hade också varit bitter om jag tvingats bo i Örebro.



Fast just nu är det väl extra bittert att bo där om man är tjej/kvinna. Är det inte i Örebro som det härjar en våldtäktsgalning av sällan skådat slag?



Den där poängräkningen som huskatt föreslår kommer bara att bli så himla fel. Det är JÄVLIGT bittert att inse att man leder med 5 miljoner poäng och att man aldrig kommer att få ta ut dom i kompledighet. Man ska inte räkna, då blir man bara ledsen.



Kan du inte bara vara kåt, glad och nöjd?!







2010-04-30 @ 10:20:22
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: korven

Håller med DD, kåt och nöjd ska man vara!



Tur man kan läsa din blogg så man vet vad som väntar i framtiden med kids och allt.



Och medelålders vrak får man också vara, bara man inte har vit kostym, smörflottigt hår och säger att jag har schysst hylla.

2010-04-30 @ 12:22:41
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Per

Hmmm...

Jo, det är väl bara att konstatera: Det ÄR synd om oss män! :-)

Kanske att vi inte ska ge upp med det där daggmaskknepet? Det kanske funkar ngn gång! :-) Om inte kan man ju ha masken att fiska fisk med? :-)

Ps. Hej, fin blogg! Hahaha :-) Den tyckte iaf jag var rolig! Gött att få skratta lite när det är fredag! :-)

2010-04-30 @ 13:19:19
URL: http://beavertrack.blogspot.com/
Postat av: Huskatt

Uppenbarligen är jag luddig i vanlig ordning. Jo, jag menar ju alltså att man INTE ska räkna...men ha klart för sig att det är ett vanligt sätt att tänka...lite omedvetet så där i all hastighet.

2010-04-30 @ 14:12:28
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Fisken

Cyndi:

Det går fint med mellanöl också.

Huskatt:

Ha, ha! Det var inte riktigt min tanke.

DD:

Jo fast om man hört Örebroarna och deras "det går aldrig..." så fattar man skämtet bättre.

Korven:

Phu! VILKEN TUR! :-P

Per:

Ja vi är dömda att stå där med våra halvdöda maskar och se om vi får något napp.

Huskatt:

Jo jag fattade vad du menade. Man skall aldrig mäta jobb mot varandra överhuvudtaget.

2010-04-30 @ 14:50:10
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag blir lite stolt över dig och din bittra sida ^^



Och tack för länkningen!

2010-05-01 @ 00:18:53
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Finnpajsaren

*svim* trodde för ett ögonblick att du länkat "Örebro bitter" till mig... *pustar ut*



Hoppas du tar DD på orden nu. Gonatt.

2010-05-01 @ 01:02:57
URL: http://www.finnpajsaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0